Jan 3, 2017

REVIEW : Aztec Secret Indian Healing Clay Mask

pic credit to : dealdey.com

Hello guys! 
(i mean girls but whatevs)

So as you can tell from the title itself, I'm going to review about one of the most hyped products in the beauty world now, yes you're not mistaken. It's the Aztec Secret Indian Healing Clay!! I'm so excited that I finally get my hands on it. *grin* I've heard so many good reviews abt this mask, mainly positive. So I decided to give it a try! (by that I mean gave my wallet a little torture again). You can't find this product in Malaysia, not in the physical stores. But I believe you can always find this product online. Just do a little typing on google and boom! thereeee you go. This mask is very affordable actually, if you live in the US. Now that you live in Malaysia Boleh Land, ( <-- got this from a friend haha) it will cost twice or thrice as much because of the shipping fee. *sigh*

I'd like to talk about the science behind this clay mask first, so you'll get the gist of how this thing works. It's totally up to you if you wanna think imma science geek or whatever haha.

As Mountain Rose Herbs explains: 
"Bentonite is a swelling clay. When it becomes mixed with water it rapidly swells open like a highly porous sponge. From here the toxins are drawn into the sponge through electrical attraction and once there, they are bound." 
Pic : aztec-clay.com

As Wellness Mama explains: :

"Bentonite clay carries a strong negative charge which bonds to the positive charge in many toxins. When it comes in contact with a toxin, chemical, or heavy metal, the clay will absorb the toxin and release it’s minerals for the body to use. Bentonite also helps get oxygen to cells as it pulls excess hydrogen and allows the cells to replace it with oxygen instead."

 Got it?
Now I'll try as best as I can to convince you to buy this.

So this is the clay mask bottle. Now you gotta screenshot this and make sure you don't forget to buy. Put a reminder if necessary :P There are quiet a lot of brands out there that sell Calcium Bentonite Clay but you must make sure that it is natural and safe for skin. Aztec Secret is so far the BEST!! - I have this thing with the pulsating sensation this clay gives. The pulsating effect is more intense than any other brand does, so I like this one better haha. If that makes sense.

Now I hate to show you this because I left my apple cider vinegar (ACV) at my apartment. So I used plain water instead. I hate how the powder clumps together it just doesn't feel right. But trust me it still does its job even if you don't pair it with ACV. Okay now, you gotta be careful when scooping the clay powder. You don't wanna scoop too much bcs otherwise you would make the leftover goes to waste. If you can see from the picture I put way too much water so I had to top up the powder a tad bit more. It needs to be like creamy consistency, iykwim. P/S : please DONT USE metal/silver/gold spoon and bowl. It'll make the mask less effective. (the negative and positive charge interaction, yknow - don't wanna be called science geek anymore so I won't explain :P)

Tadaaa! ok let's skip to the part when I had already done with the application. When it's drying, you can feel your face pulsating. Especially in the nose area, idk, maybe because i put more clay in that part. It's weird, but it is really really satisfying. I feel like all the dirt and toxins are squeezed out from my face. I hate that I have to give a review when I have no acv at home, it would have been better with acv, trust me. wayyy better. It wont be as clumpy and the texture would be creamy-like. You can put a thicker layer and you'll look like a shrek if you mix the clay with acv. So, I'd like to stress here that if you can buy a bottle of acv, buy it! you wont regret. In case you're hesitating whether to buy some acv. I know plain water is free, but a bottle of acv wont cost you that much, compared to a flawless skin you'll get after detoxifying your face regularly ;) thank me later.

After that, wash your face as usual, with luke warm water. Your face will feel really clean and fresh, even a day after! One time my sister had a bad case of acne round her face, so I gave her this clay mask. A week later she told me she never had any acne popping out again for a week after the first application, and she wasn't even using it everyday, it's her first time using. As for me, my first time experience is the opposite to my sister, I had some break outs - hate it. But I read from some blogs that it is normal, because it's drawing the dirt from the deepest layer of your skin, some of the dirt will come out as pimple so that's alright. It will clear out your skin after all. I think that's all for now. Hope you like my review!

Till then.


Jul 4, 2016


Colourpop Ultra Matte Lipstick Malaysia
Hi guys!

Today I'm gonna be doing a review on one of the colourpop liquid lipsticks that I recently bought (and currently obsessed with). It's the ultra matte liquid lipstick from Colourpop in the shade Chi!! So a lil bit information for those who don't know..Colourpop has teamed up with Karrueche Tran, a model, i believe? correct me if I'm wrong. I honestly don't know who the hell heaven she is, look I can't even pronounce her name right. I even had to google the spelling, like, no kidding. But guys, admit it. She is insanely gorgeous.

 "The colors that I chose are everyday, natural tones," she told Elle. "The shades look great on any skin color." - Karrueche

Ultra Matte Liquid Lipstick - Chi

Alright so I'm gonna make it crystal clear here that I don't do hand swatches. Idk why but I just don't like to get all messy and waste my wet tissues lol i'm really really sorry abt that. Plus i don't think hand swatches would show the exact same shades with lip swatches. Maybe slightly close but still. Idk tho, just my opinion. (or maybe bcs i have too many visible veins on my hands lmao)

So before I begin, let's give you some application tips on how to wear this liquid lipstick. (oh by that i mean let's copy from somewhere..bcs again, I'm lazy). You can get it straight from Colourpop website but for your viewing pleasure, I'll paste it down here.

Step 1: Make sure your lips are bare and dry! 
Step 2: Apply matching lip pencil for a precise and perfected application. 
Step 3: Apply Ultra Matte Lip with the applicator or your favorite lip brush. 

**For smoothest finish always exfoliate your lips first! This thin and lightweight formula glides onto the lips smoothly and leaves SUPER intense pigment-rich colour with a bold, ultra matte look. It's very long wearing and completely kiss proof! We suggest storing these babies upright and shaking before application!

So this is how it looks like when I'm facing the sun (as in, the window). Oh I'm so in love with the colour! It's slightly lighter than what I expected it to be, for which i'm grateful. I'm not into dark lipsticks tbh because i dont think they'd suit my skin tone - the same reason why I didn't buy the other 2 lipsticks in Kaepop collection.

It looks so natural on your lips, and very light weight you guys, like, you can barely notice it's even there. Plus the nude shade has always been my favourite, so I'm being a tad bit biased here. One thing about colourpop is, it doesn't dry out my lips, even the ultra matte ones. Idk if it's just me tho, bcs some people say the ultra matte are just too dry for them. But if you've read my previous entry, you know I was struggling with matte lipsticks at one point of my life. So colourpop has been a blessing in disguise. 

Oh if you have really dry lips, i suggest you to wear some lip balm prior to application. I think it'll look just great. The formula is quiet creamy but not as thick, also not too runny. Almost the same formula as the high-end ones, but at lower price point. Plus, some say this colour is a dupe for Kylie Lip Kit - Dolce K. So it's a win-win-win! 

Pic credit to : stayglam
See! I can barely tell the difference. So, tell me if you still wanna waste $29 on KLK :P I still haven't bought any KLK yet, but I'd like to. Hmmmmm 

*calculating beauty budget*
or maybe not.
<insert crying clip here>

Colourpop Kaepop Chi Swatch Review Malaysia

Pls excuse my messy bronzer -__- I dont know why it looks so weird in this picture but not the other pictures. andd I didn't wear any concealer in this picture so, pls expect some blemishes. Whatever. As you can clearly see from the picture above, it has a matte finish but not as dry as crayon lipsticks. It looks so good in pictures, like a perfect nude colour. But no guys, no. It doesn't look like mac velvet teddy, which is slightly peachy, it's actually waaay darker. If you watch the reviews from youtube, the colour might also be slightly different, depending on what camera they're using, or the lighting. So the colour varies accordingly.

Not fair if I only show you the colour when I'm facing the sun, so here's the 'indoor' colour. (yup, i faced away from the window, if you dont get me). A lil bit darker, doesnt it? and the tone is way much cooler. Not cool as in cool. I mean cool cool. So overall rating? 9/10 bcs I love it! If you dont, just play around with it. Try mixing it with other colours, sure you wont regret! Have you ever bought any colourpop lipsticks? So you like ultra matte or ultra satin better? Thanks for reading! :)

P/S : Oh guys! don't support fake products pls. It's so sad to see that there are colourpop inspired ones sold at RM8-RM15. Some claim it's ori. There's no way it can be cheaper than the official website! lmao. If the price is too good to be true, DON'T BUY! There are sooo many fake products nowadays, the latest i know is Jeffree Star. Oh pls. They also have fake Anastasia Beverly Hills liquid lipstick (ABH). So pls beware guys, don't get cheated. The formula is not nearly as good I believe. Haven't tried tho but from the look of it, in pictures, you can tell.

NS xx